رشتهای با جاذبههای بسیار و پیشرفتهای شگفتانگیز.
دیگر نگاه به سینما متوقف به یک نور، صدا، حرکت نیست، کات زدن و سکانس بندی فیلمها گرچه عبارتهای ساده و ماندگار سینما است، اما این رشته علمی علوم بسیاری را ، که برخی از آن علوم آنقدر وارد حوزههای تخصصی میشوند که در نگاه اول ارتباطشان با سینما دور از ذهن مینماید، در بر می گیرد.
سینما صنعتی پولساز و صاحب نام شده. مجموعه 4 گرایش کارگردانی- فیلم نامهنویسی- تدوین و فیلمبرداری ارکان اصلی آن هستند.
دارا بودن شمّ هنری، استعداد و علاقه همچنین تجربیات هنری ، علاقه و استعداد ذاتی به تئاتر جزء عوامل تعیین کننده و بی بدیل این رشته هستند.
بیشتر مایلیم که به معرفی افرادی بپردازیم که میخواهند این رشته را انتخاب نمایند تا خود رشته. ولی به هرحال اطلاعات عمومی هنر، آشنائی با عکاسی، داشتن قدرت بیان خوب، روحیه اجتماعی قوی، خلاقیب ذهنی بالا همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی بخصوص در گرایش فیلمنامهنویسی از عوامل مهم در انتخاب این رشته است.
ضریب دروس خلاقیت نمایش 4 و خلاقیت تصویری و تجسمی 2 است.
دیگر نگاه به سینما متوقف به یک نور، صدا، حرکت نیست، کات زدن و سکانس بندی فیلمها گرچه عبارتهای ساده و ماندگار سینما است، اما این رشته علمی علوم بسیاری را ، که برخی از آن علوم آنقدر وارد حوزههای تخصصی میشوند که در نگاه اول ارتباطشان با سینما دور از ذهن مینماید، در بر می گیرد.
سینما صنعتی پولساز و صاحب نام شده. مجموعه 4 گرایش کارگردانی- فیلم نامهنویسی- تدوین و فیلمبرداری ارکان اصلی آن هستند.
دارا بودن شمّ هنری، استعداد و علاقه همچنین تجربیات هنری ، علاقه و استعداد ذاتی به تئاتر جزء عوامل تعیین کننده و بی بدیل این رشته هستند.
بیشتر مایلیم که به معرفی افرادی بپردازیم که میخواهند این رشته را انتخاب نمایند تا خود رشته. ولی به هرحال اطلاعات عمومی هنر، آشنائی با عکاسی، داشتن قدرت بیان خوب، روحیه اجتماعی قوی، خلاقیب ذهنی بالا همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی بخصوص در گرایش فیلمنامهنویسی از عوامل مهم در انتخاب این رشته است.
ضریب دروس خلاقیت نمایش 4 و خلاقیت تصویری و تجسمی 2 است.
سطوح رشته :
ردیف | نام دانشگاه | کاردانی | کارشناسی | ارشد | دکترا |
---|---|---|---|---|---|
1 | هنر تهران |
درسهای رشته :
ردیف | نام درس |
---|---|
1 | آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان 1 و 2 |
2 | آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان |
3 | آشنایی با ادبیات کودکان |
4 | آشنایی با سبکهای سینمایی |
5 | آشنایی با شعر در ایران و جهان |
6 | آشنایی با متون نمایشی (فارسی) 1، 2 |
7 | آشنایی با متون نمایشی 1، 2 |
8 | آشنایی با هنر در تاریخ 1، 2 |
9 | آشنایی با هنرهای تجسمی |
10 | اصول بازیگری |
11 | اصول فلیمبرداری |
12 | اصول فیلمنامه نویسی |
13 | اصول و مبانی ارتباطات |
14 | اصول کارگردانی |
15 | انقلاب اسلامی و ریشههای آن از قرن سیزدهم |
16 | پرسپکتیو رنگ و نور |
17 | پروژه نهایی |
18 | تئوریهای تدوین |
19 | تاریخ اجتماعی ایران |
20 | تاریخ اجتماعی جهان |
21 | تاریخ ادبیات نمایشی 1 |
22 | تاریخ ادبیات نمایشی 2 |
23 | تاریخ ادبیات نمایشی 3 |
24 | تاریخ اسلام |
25 | تاریخ سینما 1، 2، 3 |
26 | تاریخ فلسفه |
27 | تحلیل فیلم 1، 2 |
28 | تحلیل فیلمنامه 1، 2 |
29 | تدوین 1، 2، 3، 4 (2 + 2+ 3 + 3) |
30 | تربیت بدنی 2 |
31 | تربیت بدنی 1 |
32 | ترکیببندی تصویر |
33 | تصویربرداری |
34 | تصویرنامه نویسی |
35 | تمثیلشناسی |
36 | تولید برنامههای تلویزیونی 1، 2 |
37 | جامعه شناسی |
38 | جلوههای خاص |
39 | داستان نویسی 1، 2 |
40 | روانشناسی |
41 | ریتم در هنرها |
42 | زبان خارجی 1 (نظری و عملی) |
43 | زبان خارجی 2 (نظری و عملی) |
44 | زیستشناسی |
45 | سبکهای ادبی جهان |
46 | شخصیت شناسی |
47 | شناخت ابزار فیلمبرداری |
48 | شناخت تحلیلی تدوین |
49 | شناخت رنگ |
50 | شناخت مواد خام |
51 | شیوههای رهبری بازیگر |
52 | صدا، 1، 2 |
53 | طراحی مقدماتی |
54 | عکاسی 1، 2، 3، 4، 5 |
55 | فارسی 1 |
56 | فارسی 2 |
57 | فرهنگ عامه 1، 2 |
58 | فیزک نور و عدسی |
59 | فیلم تاثر |
60 | فیلمبرداری 1، 2، 3، 4 (2 + 2 + 3 + 3) |
61 | فیلمبردای در نقاشی متحرک |
62 | فیلمنامه نویسی 1، 2، 3، 4 (2 + 2 + 3 + 3) |
63 | قصه در ادیان 1 و 2 |
64 | گریم |
65 | گزارش نویسی |
66 | لابراتور فیلم 1، 2 |
67 | مبانی تدوین |
68 | مبانی هنرهای تجسمی |
69 | مبانی هنرهای نمایش 1، 2 |
70 | متون اسلامی (آیات و احادیث) |
71 | مدیریت تولید |
72 | مستند سازی 1، 2 |
73 | معارف اسلامی 2 |
74 | معماری |
75 | موسیقی 1 و 2 |
76 | موسیقی فیلم 1 |
77 | نمایشنامه نویسی |
78 | نورپردازی 1، 2 |
79 | کارگردانی 1، 2، 3، 4 (2 + 2+ 3 + 3) |
بازار کار :
فارغالتحصیلان این رشته به عنوان گروهی از هنرمندان جامعه در انتقال مفاهیم فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش عمدهای دارند. این فارغالتحصیلان توانائی عهده دارشدن مسئولیتهای موجود در هنر سینما اعم از کارگردانی، فیلم نامه نویسی، فیلمبرداری، تدوین را دارا بوده، میتوانند جذب مراکز هنری و آموزشی گردند.